måndag 26 maj 2014

Nu är det klippt!



Att klippa buxbomsklot ser så kul ut tycker jag. När man ser nån annan göra det.
Det är inte kul. Kan jag meddela.

Jag har sex buxbomsbollar i en rabatt och det är lika meckigt varje sommar att klippa dem. 
Har för mig att jag brukar klippa dem runt midsommar, men jag kan ha fel. Men jag tycker att det var ovanligt tidigt i år som jag bara kände att de var alldeles för "långhåriga" och i akut behov av klippning.




Och de har vuxit som bara den. De här två bollarna brukar inte stå så här tätt.




Klipp klipp.
Ont i armen och ont i fingrarna får man.
Och har man som jag en liten trång rabatt är det dessutom värsta akrobatikövningen att komma till och inte trampa ner växterna runtomkring bollarna.




Fast nog sjutton är jag sugen att kanske inte trampa ner men i alla fall klippa ner de vissna tulpanerna. Ser så trist ut. Jag vet att de bör stå kvar för att samla näring eller nåt, men jag gillar inte när det ser skräpigt ut.




Pust. Fem bollar klippta. Den som stod längst in fick stå kvar oklippt. Inte för att bryta av mot det klippta, utan helt enkelt för att jag inte orkade göra färdigt. Det får bli en annan dag.


Inga kommentarer: