fredag 23 maj 2014

I afton dans. Med avec.

I eftermiddags var det terminsavslut på Loppans dansskola och trots att jag jobbade på hemmaplan för dagen och slapp rusa från tåget så blev det en något stressig eftermiddag. Det skulle nämligen vara grillpicnic efter avslutad dansklass.

En halvtimme innan dansen började rotade jag snabbt som attan fram en kylväska och så sladdade vi in på Lidl och ryckte åt oss lite picnicmat i sista minuten. Nej, inga korvar. Att grilla på picnic en fredagseftermiddag går bara inte. Det tar för lång tid. När man är hungrig. Och har bråttom hem för vi skulle ju grilla hemma. Efter dans och picnic. Hade vi tänkt. 




Men först skulle vi ju titta på Loppans och hennes vänner dansa. Det var ingen uppvisning, bara ett tillfälle för oss föräldrar att se hur en helt vanlig dansklass går till. För vi får nämligen inte vara med i salen i vanliga fall.

Så duktiga. Allihopa. Men jag tittade så klart mest på Loppan.  




Sen var det picnicdags. 
Vad vi handlade på Lidl?
Baguette, färskost, skaldjurskladd, salami och vindruvor.
Åsså lite svartvinbärsdricka på det.




Smakade mumma.

Och faktiskt, det var en ren slump att jag matchade servetter och tallrikar. Jag lovar!


Mysigt. Att vara där. Och se en helt vanlig dansklass. Nästan mysigare än att titta på ett uppvisningsnummer.




Apropå att vara där. 
Det här gulliga klottret såg vi på en blomkruka på skolgården på vägen hem.

I was hear.

I hear you.



Inga kommentarer: