torsdag 8 augusti 2013

Släktträff



Igår packade vi in oss i bilen igen. För vilken gång i ordningen denna sommar vet jag inte. Och sommaren är långt ifrån över än. 

Nåja. Vi packade bilen och gav oss iväg.




Och första anhalt såg ut så här. 




Nej, vi skulle inte ut och flyga. Tyvärr. Men näst bäst om man inte får flyga iväg med ett flygplan är kanske att gå in i ett flygplan fullt med godis.




Bäst att ta ett djupt andetag och ladda.




Eh... ja!!! 

Med bilen - och oss själva- fulltankade fortsatte vi resan. 




Med riktning hit. Till farmor och farfar i deras småländska sommarparadis. Där kusinerna träffas varje sommar för att slippa föräldratjat njuta sommar och bad.




Och vilka barn hade knappt hunnit ur bilen förrän de låg i vattnet, tror ni? 

Jomenvisst. Hur en badkruka som jag har kunnat få två såna vattendjur går över mitt förstånd. Eller kanske inte, de brås på far sin. Tackålov.




Men faktiskt. Igår befann jag mig också i vattnet. Först så här - jag var ju tvungen att säkerställa att det var varmt nog att göra sig besväret att byta om till badkläder - och sen "på riktigt". Eller ja, på mitt sätt. Jag var i alla fall i vattnet. Iklädd badkläder. 




Apropå badkläder. Det blir en del när alla är samlade. 




Gissa vem som längtat efter det här?




Åsså åt vi förståss.




Först eftermiddagsfika. Försvinnande gott.




Och sen efterrätt från det där godisflygplanet. Ja, vi åt "riktig" mat däremellan, men då hade jag inte kameran framme. Man kan ju inte sitta med mobilen kameran framme hela tiden!




Eller, eh...


När vi hunnit bada två gånger och ätit en massa gott och skymningen börja närma sig blev Loppan sugen på bad igen. Men då packade maken och jag in oss i bilen igen och åkte hem. Och lämnade barnen kvar.




Medan maken satte sig vid ratten placerade jag mig i baksätet och tittade på en film på barnens dvdspelare. Inte dumt alls. 

Förresten, vi träffade ju en ny släkting också. Men hon får ett eget inlägg, eftersom det blev en hel drös bilder på henne. 


Inga kommentarer: