måndag 24 juni 2013

Sommarprat om Sommarprat


(bild från sr.se)

När jag var liten älskade jag att lyssna på Thorsten Ehrenmark sommarprata. Minns inte vad han pratade om, men jag tyckte om det. Inte säkert att jag förstod allt han sa, men jag tyckte om det. Och jag tyckte om hans röst. Och jag tyckte om Sommarpratar-konceptet med blandningen av låtar. Jag skrev mina egna sommarpratmusiklistor. Ifall man nån gång som vuxen skulle få möjlighet att sommarprata. Nu finns det i och för sig möjlighet för "okända" att sommarprata, men jag har släppt den ambitionen. Och tyvärr slarvat bort mina gamla låtlistor. Synd för det hade varit kul att göra Spotifylistor av dem nu. Tänk om man vetat...

Men varför har jag en bild på Gardell i inlägget då? Jo, för att jag har hittat en värdig efterträdare till salig Herr Ehrenmark. Jonas Gardell. Jonas Gardell! Jonas Gardell!

Lyssna! Och njut! Och sätt på repeat på han tål att lyssnas på igen. Och igen.

1 kommentar:

Home2tiny sa...

Har precis suttit ute o lyssnat på denna fantastiska man o det lär bli fler gångeri sommar. Ha en underbar fredag. Kramisar Tina