söndag 16 september 2012

Kalassöndag

Sex femåringar samlades tidigare idag för att fira en blivande femåring.


Lila var färgen för dagen.




Och lite rosa.



E de kalas ska man vara fin i håret. Så jag fick förstärka de naturliga lockarna lite med hjälp av locktång.



Och så här fint blev det uppsatt i lockig tofs och med finaste prinsessklänningen som var ny för dagen.



Väntar.



Och väntar.



Och väntar lite till. En himla massa väntande när man bara vill festa loss.



Tur att bästa kompisen kom tidigt så man har nån att vänta tillsammans med.



Till och med dockorna såg ut att sitta och vänta. Naturligtvis hade de också fått finaste prinsessklänningarna på sig.



Men var blir de andra av??



Men så plötsligt kom de och en massa fina presenter hade de med sig.



Och det lektes. I lekstugan, på studsmattan, i vardagsrummet. Och under trappan. Som blev favoritlekplatsen för dagen. Tror inte de var nån lång stund på jubilarens rum, det var utrymmet under trappan som var roligast.




Och leken pausades med lite mat.


 

Samtidigt som jag tog den här bilden stod maken bredvid och upptäckte att korvbröden inte var ätliga, så det blev till att kasta sig i bilen och köpa nya korvbröd. Puh, det var svettigt värre. 



Vi svalkade oss med lite hemmagjord glasstårta. Efter vi ätit korv och finfärska korvbröd.


Vilken dag! Vilket kalas! Vilka presenter! Och vilka fina vänner! Den här dagen kommer vi att minnas.




Själv kommer jag även att minnas att ibland blir man som piffare lite missförstådd. Jag som piffat trädgården med hemmasydda vimplar tog ett djupt andetag när en av flickorna sprang fram till dem och trodde att det var nånting man kunde hänga sig och gunga i. 


Nåja. JAG tyckte det var fint.

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Fantastiska bilder! TACK för all inspiration!

Anna sa...

ljuvliga bilder!!
vilken gullunge du har!

smile sa...

Tack för snälla ord. Inspirationen bjuder jag på.

smile sa...

:-)