onsdag 26 september 2012

Bokstavlig koll på läget

Dottern är alltid har länge varit sugen på att köpa nya Barbiedockor. De senaste månaderna har vi svarat "vi köper inga nya leksaker före din födelsedag".

Tänk så fel det kan bli. För om man tar den meningen bokstavligt så kan det bli som det blev idag, när den nyblivna femåringen sa:

"Mamma, visst har jag fyllt fem på riktigt nu?"
"Ja älskling, det har du", svarade jag varpå hon kontrade:
"Då kan jag köpa nya Barbiedockor nu!" 


I korgen till vänster under bordet bor Barbiedockorna. Än är den inte full...

(Delar av) prinsessamlingen. Jodå, man kan leka med annat än Barbiedockor. Prinsessor går också bra.
Det går visst bra att norpa smutsiga strumpor ur tvättkorgen också. Och göra ormar av. Klänningen ser också ut att vara redo för tvättkorgen...

1 kommentar:

Anna sa...

smutsiga ungar är glada ungar!
min lilla stora prinsessa vill också ha Barbie. och så har hon helt plötsligt börjat leka med vanliga dockor igen. kul tycker jag!!
btw: önska bör man annars dör man!