söndag 9 september 2012

Kalasfint

Loppan fyller snart år och jag har gjort några collage med kläder från våra vanligaste kedjor med sånt som jag gillar jag tror att hon gillar. Ifall någon behöver tips. ;-)

 
Ursöt randig topp från Lindex. Resten av kläderna och hårklämmorna hittar man på HM. Fint med grå strumpbyxor men säkert lika fint med en strumpbyxa i nån knallfärg. De svarta lackskor som redan finns i Loppans garderob hade passat superfint till det här.
   

Söta toppar från Åhléns. Kaninen är min favorit, men Loppan gillar ju prinsesstema så en prinsesstopp hade nog också gått hem. Klassisk rutig kjol från HM, där även strumpbyxor och piff finns att hitta.

Loppan har länge haft en rosa period och det finns mycket rosa i garderoben. Skönt att hon äntligen börjat snegla åt andra färger. Lila är en ny storfavorit. Enkel söt västklänning finns på HM. Där hittar man även de två tröjorna längst ner till höger i collaget samt matchande strumpbyxor och diadem. Den randiga tröjan med hjärtan finns på KappAhl och koftjackan hittar man på Lindex.



Rött, vitt och blått. Allt finns på HM.



Plyschklänning med Pippi på fickan finns på Åhléns. Röda strumpbyxor eller leggins kan vara fint till. De här finns på HM.


Hon har tidigare tyckt att "vann piisar" är för bebisar, men så plötsligt en dag började hon prata om att hon ville ha en. Den här hittar man på Lindex.
Den här finns på KappAhl.

Puh, det här var ett drygt inlägg att göra men så himla kul. Så mycket fint det finns i butikerna och så mycket man kan matcha och sätta ihop med det som redan finns i garderoben. Om jag får tid och lust återkommer jag med en liknande lista med leksakstips, lämpliga för en blivande femåring i allmänhet och till min lilla Loppa i synnerhet.

4 kommentarer:

Maria sa...

Härliga collage! Bra med lite tips. Jag tror Anna hade tyckt det var roligt att gå och handla kläder till kusinen. Vi hörs! Kram

smile sa...

St 116 :-)

Anonym sa...

Det är ju trevligt och omtänksamt av en mamma att förmedla sin dotters önskningar ;-) /M

Anna sa...

vann piiis, så mysigt ju.
fina kläder!