onsdag 13 juni 2012

Festligt

Vilken kväll! Vilket väder! Vilket sällskap! Vilken underhållning! Vilken mat! Precis som man vill att en studentfest ska vara.

Och jag som gillar att planera och att ha framförhållning lägger detaljer på minnet. Bra att komma ihåg inför kommande studentfester. Om så där åtta, nio år ungefär...

Piffad dagen till ära
Strax innan gästerna fyllde tält och trädgård.
Vilket väder! Vi hade kunnat sitta utan tält.
Tips: småbord kombinerat med långbord. Trevligt.
Käckaste drickaförvaringen jag sett!
Ett tips jag lägger på minnet.
Det gick nog inte åt så mycket mat till barnen.
(ytterligare ett tips: köpe-pizza till barnen!).
De försåg sig rejält från de här skålarna innan maten serverades.
Kunde inte låta bli att fota.
Mmmm... sommarbuffé. Finns det nåt godare?
I övre kanten ytterligare ett tips.  Pappersstjärnan runt glaset.
Mycket folk, mycket rörelse, namn på stjärnan och du håller koll på ditt glas!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att ni kom och firade med oss och tack för den fina uppvaktningen :-) Var det så det såg ut? Nu ser jag vad jag glömde... Ställer mig frågan om det verkligen var igår det var student? Ställer mig frågan om det är sant att skolåren nu är över? Kan vi ta det i repris? /M

House number 11 sa...

Vilka finfina tips!
Tack för att du delar med dig! Har också studen om sisådär 8 år!
Kram Jenny

♥ mamman i huset ♥ sa...

Fin-fina tips. Jag försöker komma ihåg ytterligare några jag har sett i bloggvärlden: vimplar gjorda av gamla matteböcker, svart-vita ballonger till den studenten med vit skjorta och svart kavaj... Fler kommer jag inte ihåg just nu.

Oj, inser att jag nog kommer att glömma alla små tips under de kommande 6 åren innan det är dags för studentfirande här i huset.