lördag 30 juni 2012

Bakom mina solglasögon

Jag är definitivt ingen solglasögonmänniska. Avskyr att ha solglasögon. Det ligger mängder av billiga solglasögon i byrålådan för jag har verkligen försökt, men nej, inget för mig. Men i år märker jag (åldern?) att jag MÅSTE ha solglasögon. Klarar inte för starkt solljus. Och ja, jag tror på solig sommar.

Maken har övertalat mig och jag tror att jag kommer investera i ett par såna här.

Jag (eller är det maken?) tänker så här. Om jag nu lägger dyra pengar på ett par glasögon kommer jag kanske vara mer benägen att använda dem...?

Förresten har jag lite svårt att komma över att optikern menade att mina kinder var för runda för pilotmodellen... Hrm...  Jag trodde han rekommenderade ovanstående Jackie Ohh modell för att jag vid besöket hos optikern hade på mig en ärmlös klänning och kofta över axlarna... men då var det alltså för att kinderna för runda för pilotmodellen. 

1 kommentar:

Nilla sa...

Det är bra med bra solglasögon! Gärna polariserande! Jag är ganska så bra på att använda och jag märker att det är ännu viktigare nu för tiden, mina ögon är ljuskänsligare. Ha en fin sommar!