fredag 18 maj 2012

Trädgårdstålamod

När man har trädgård måste man ha tålamod. Visst finns det växter som växer så det knakar och ibland planterar man alldeles för tätt för plötsligt blir det liksom för mycket. Men ibland tar det tid. Att få till det som man vill ha det.


I vår trådgård finns en gigantisk ormhassel. DEN växer så det knakar btw. Redan första sommaren vi bodde i huset började jag drömma att täcka marken under ormhasseln med hasselört. Började så smått att fylla på med plantor.


Himmel så sakta de har vuxit.


Men så plötsligt. I år - efter att jag rensat bort en massa Vintergröna som bara skräpade ner och dolde den fina hasselörten - börjar det likna nåt.


Plötsligt är marken nästan helt täckt.


Av blänkande fin hasselört. Måtte den överleva nu.

1 kommentar:

Anna sa...

å trollhassel!!
tänk att man kan ha det i trädgården, har jag inte ens tänkt på. men så saknar jag gröna fingrar och eh, grönt tänk!
trollhassel fanns i alla fall i min älskade brudbukett <3