måndag 26 september 2011

Tauftologi

För länge sen önskade sig dottern en barbietårta. Kollade på nätet för att få tips om hur man gör en sån. I princip handlar det om att göra en prinsesstårta och sticka ner en barbiedocka i mitten, så att det ser ut som om tårtan är en prinsesskjol. Jo jo, det låter ju enkelt. Hrm...

Det var ju en utmaning jag bara inte kunde missa. Klart jag skulle testa på att göra en sån!

Lånade en av dotterns dockor (eftersom jag inte hann shoppa en ny) och virade aluminiumfolie från midjan och neråt, runt benen. Men jag vet inte om dockan var lång eller tårtan var låg, men nån prinsesskjol blev det inte i alla fall! Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. En barbie som håller på att ta av sig kjolen, kanske. Eller en barbiedocka nertryckt i en bucklig prinsesstårta, helt enkelt. Jag lägger skämskudden framför ögonen och visar resultatet. Tadaaaa!

Ja, vad säger man? Om det blev lyckat? Hrm... dottern blev lite förfärad över att dockan var kladdig. Om tårtan blev god? Jo, det var den.

Eftersom det var två kalas i helgen så blev det två tårtor. Och jag gav mig verkligen inte på att göra TVÅ barbietårtor, så den ena fick bli en konditoribakad Hello Kitty-(såklart!)-prinsesstårta.

Min egen var godast. Trots utseendet...

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Oj, förlåt, men jag skrattade faktiskt... Borde ha tipsat dig om att köpa en superbillig docka och sedan dra loss benen. That's the knep liksom.

Skrattar nu också! Mest åt M:s kommentar om kladdet...

Förlåt...

smile sa...

Ja som sagt... Jag gör inte om det. Men jag bjuder på det.

Minen på gästerna när jag kom in med tårtan var obetalbar. Den kommer jag leva länge på. Jag bjuder på det.

:-D

a piece of happiness sa...

Barbie striptease, ja ja ;-)

Som sagt man kan lossa benen på dem dyrare Barbiedockorna också och sedan tvätta dem lite och sätta tillbaka benen igen.