söndag 20 februari 2011

Taveltips

Har sagt det förut och säger det igen och kommer förmodligen säga det fler gånger. Ibland tar det vääääldigt lång tid från tanke till handling. Det här projektet är äntligen avbockat på attgöralistan. Oj oj oj så mycket vånda, men nu hänger det 23 tavlor på vår ena sovrumsvägg och jag är så himla nöjd.

 
Använde oss av ett fantastiskt trick som jag tyvärr glömt var jag hittat, men det var säkert nånstans i bloggvärlden. Vi lade alla tavlorna på plats på ett stort pappersark (täckpapp som man använder när man målar) på golvet. Sen ritade vi av tavlornas konturer och numrerade baksidan av varje tavla och tavelmarkeringarna på papperet. Sen mätte vi på varje tavla var spiken skulle sitta och markerade på papperet. När alla tavlorna var numrerade och markerade, lyfte vi upp papperet på väggen och spikade i alla markeringarna. Sen bort med papperet och häng upp tavlorna! Superlätt!
Nu ska jag bara fixa till femton foton för att fylla resterande ramar...

1 kommentar:

Anna sa...

shit så smart!!
skulle jag behövt veta för två år sen när jag gjorde min vägg... :)
snart ska jag göra en till, men då blir det på tavellister för att jag ska kunna flytta om lite lättare när ny inspiration kommer.