tisdag 15 februari 2011

Det blir bara värre framåt natten

Gissar att det blir ett sent nattskift i natt. Men jag har väldigt svårt att se att jag kommer att skratta, ju närmare småtimmarna jag kommer. Vad sägs om det här;

 
"En epistemologisk version som kommer till uttryck i paradigm- och värdegrundsargumenten, där kvantitativ och kvalitativ forskning har sin respektive ugångspunkt i oförenliga kunskapsteoretiska principer"*.

Någon som har lust att ge sig på en översättning? Eller som har lust att låna boken när jag är klar?
Inte? Nej, jag tänkte väl det. Suck. Ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Som sagt.
*(Citat ur Samhällsvetenskapliga metoder av Alan Bryman)

1 kommentar:

Anonym sa...

maj gadd, det där var ju helt obegripligt, kudos till dig om du lyckas deschiffrera det.