onsdag 8 september 2010

Städat pojkrum

Idag har jag tänkt på alla fina, välmatchade, renskalade och estetiska barnrum som jag sett i bloggvärlden. Framför allt när jag rensade och städade sonens rum och plockade undan legobitar, klistermärken, teckningar, fingerskateboards, tidningsurklipp, tidningar, böcker, tejpbitar, kartongbitar, pinnar, stenar, kapsyler, fingerboardramper, pennor, suddgummin, bilar, strumpor (!) och gud vete allt som fanns därinne.


Sen gjorde jag som jag tror att de också gör. Plockade fram kameran när jag var klar. Nu kan jag dessutom titta tillbaka på de här bilderna när stöket kommer tillbaka och veta att det finns hopp. Det går att röja och t o m få skrivbordet att blänka, som på översta bilden.

Men bara så ni vet. Så här ser verkligheten inte ut! Bara när jag städat (läs: sanerat). Vilket inte görs alltför ofta.

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Fiiiint!


Nästan det roligaste rummet att städa i huset faktiskt eftersom det blir en så stor förbättring - visst är det så?!

Kram ifrån en mycket trött kontorsråtta...

Gottegrisen sa...

Nysanerade barnrum är en befrielse :o)

Annelie Johnsson sa...

Just så är det ju... Men tjusigt blev det!!

Kram♥