lördag 11 september 2010

Schyssta lökar

Tidigare har jag inte fått tummarna loss att plantera tulpaner och vårlökar, för jag inte riktigt vetat vad jag vill ha. Nu har jag surfat runt lite och kollat in en massa fina vårblommor. Nu har jag hittat alldeles för mycket som jag skulle kunna tänka mig! Här är ett litet urval.

Flaming Flag

Black Hero

Härligt krispig vit och limefärgad tulpan. Spring Green.

Inte glad för gula blommor (lite jobbigt i påsktider...), men här hittade jag en vit påsklilja. Thalia heter den. Hade vi haft vita vintrar här nere, hade jag kanske uppskattat gula blommor mer. Nu får de vita vårblommorna kompensera bristen på snö. ;-)

Älskar pärlhyacinter, både blå och vita, men hade ingen aning om att det fanns rosa. Pink Sunrise heter dessa.

Oj oj, det här blir inte lätt.

(Bilder från Isabella Smith)

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag hade valt något med färg. Här alltså, efter den lååååånga vita vintern... Hos er blir allt fint!

Kram och go'natt!

Nilla sa...

Jag är också sugen på tulpaner i vitt/rosa/lila toner min vet inte riktigt var jag ska sätta ner dem bara, har ingen riktigt bra plats. SÅ det för nog vänta. Det var fina bilder du visar. Du har tur om du hittar dem i affären. Det brukar väl mest vara röd-gul mix där...