söndag 4 juli 2010

Textila funderingar

Inget väder för Ikeabesök, men man kan ju förbereda för en regnig dag. Har en idé som kräver tyg. Flera meter. Här är några av tygerna jag funderar på.

Cecilia, 25 kronor/metern.


Britten Hus, 19 kronor/metern.


Britten Nummer, 19 kronor/metern.



Sofia, 49 kronor/metern.



Sofia, 49 kronor/metern.


UPDATE: Nej. Inget av dem. Fågeltyget för tunt. Trycket på husen och sifforna mycket större än jag trodde och tyget för tunt. De randiga tygen älskar jag förvisso, men jag hittade en annan lösning. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina...vad ska Smile hitta på med alla dessa? Gardiner, kuddar eller? Nyfikna jag undrar som en galning, skratt. Ska nog ta en tripp till IKEA fast jag ska inte köpa tyg just nu . Men det får bli när vädret har paus:) Kram Milla

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag gillar fågeltyget. Och jag funderar och funderar på vad du ska göra med tyget... Kan det vara något utomhus kanske? Något som har med snickarprojektet att göra kanske?

Spännande...

Kram!