onsdag 7 juli 2010

I örtagård

Ibland behöver man inte bege sig särskilt långt bort för att få utflyktkänsla. I min närhet finns en underbar örtagård och för nåt år sen utökades området med en spännande lekplats. Massor av klättervänliga aktiviteter. Perfekt muta för barnen.
Inga problem att få barnen med att titta på växter och trädgårdspiff. De får ju löfte om att leka av sig rejält på klätteraktiviteterna och gungorna efteråt. Och om inte det hjälper, så kan man få världens godaste fika där.

 
Idag testade vi en chokladkaka som hette nånting med Devil's chocolate. Djävulskt god, ursäkta uttrycket, men den gjorde verkligen själ för sitt namn. Fast man kan gott dela med nån, för en bit är alldeles för mycket för en person. Trodde aldrig jag skulle ge upp en halv chokladkaka, men faktiskt!


 


Alla vill klättra.





E man skejtarkille så kan man inte låta bli att hoppa. Med eller utan bräda, det spelar liksom ingen roll. Bara man får hoppa.


 


Som sagt.





Hrm...kan man hoppa på de här stubbarna tro?





Den här lilla loppan älskar att gunga.


 




Örtagården är ljuvlig och det finns -tackålov - gott om fikabord.






Mitt inne bland alla växter som finns till försäljning finns en sandlåda med massor av leksaker. Perfekt.


 


Jag tror jag har foto på sonen klättrandes i det här trädet sen han var tre år gammal. Trädet börjar bli lite för litet för honom. Eller han för stor?

 
Om jag fick nåt med mig hem? En massa inspiration och en sån här.


2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Finns numera med på vår "att-göra-lista".

Tillsammans med er kanske?

Kram!

Unknown sa...

Superduper snyggt utekök.
Grattis!

Ha det skönt i solen.

Annelie