onsdag 7 juli 2010

Luftigt kök

Den här bilden har jag visat en gång tidigare. Bilden kommer från Hus och Hem. Ett utekök som tilltalade både mig och maken. Maken har nu snickrat och donat färdigt och här är vår version av uteköket.
Gissa om jag är nöjd? Och gissa om det känns lyxigt att stå i trädgården och fixa sallad och tillbehör samtidigt som färskpotatisen puttrar i kastrullen bredvid?
Dessutom blev det ett återvinningsprojekt. Diskbänksdelen fanns tidigare i vår tvättstuga, innan vi renoverade den.

7 kommentarer:

Anonym sa...

WOW!!!!!!!!!!!!!!! /M

Anonym sa...

Avis blir jag nu:) Guu va' snyggt! Gillar ert mer än originalet.
P...!! Ropar upp maken för inspektion nu:)
Grattis till ert fina kök. Milla

Limetwig sa...

Ja det var verkligen fint!!!
Nu har jag fått lägga till ett till "måste göra" på semestern :) Jag vet ju hur fint där är på Tirup och min 7 åring sa härom dagen att hon ville leka där och det kan jag ju inte nejka henne...
Ha det bäst! Åse

♥ mamman i huset ♥ sa...

Helt fantastiskt! Ljuvligt! Underbart!

Och jag blir också lite avis... Och maken också!

Ser fram emot att se det live! Kram!

Annelie Johnsson sa...

Wow vad snyggt!! Är inte lite avundsjuk!!

Cajsa sa...

Jag blir också avis. Vill ha, men jag vet inte riktigt vart vi skulle placera det... tål att tänkas på. Kram Cajsa.

Anonym sa...

Hej!

Vilket fint utekök du fixat! Jag är webbredaktör på Hemmakanalen.se (TV4) och håller som bäst på att sätta ihop ett bildspel på inspirerande utekök och skulle vilja använda några av dina bilder.

Jag hoppas kunna få använda 1-3 av dina uteköksbilder, så säg till om det inte är okej. Hör i så fall av dig innan torsdag lunch.

Vi creddar självklart din blogg i bildtexten och vill du skicka med en rad eller två om hur du tänkt med uteköket är det hjärtligt välkommet.

Annars får jag önska en glad påsk!



Hälsningar,

EMELIE LINDGREN
Webbredaktör, Hemmakanalen.se

emelie.lindgren@tv4.se