onsdag 5 november 2008

och vi går och vi går och vi går...

Vi fortsätter våra promenader. Det blir inte mycket annat gjort i huset när lillan är vaken. Och släpper man taget om handen så kan man säker på att hon hittar på nåt. Imorse vände jag mig om en halv sekund och när jag vände mig tillbaka satt hon uppkrupen på ett litet bord, med benen i kors och värsta största titta-vad-jag-kunde!-leende. Älskade lilla Pippi-skrutta! UPDATE: Och nu går hon själv! Utan att hålla sig! Mitt stora lilla hjärta...

3 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hejsan!

Tack för din gulliga kommnetar på min blogg för ett tag sedan!

Måste säga att jag gillar din blogg med. Och så roligt att läsa att vi är fler med busiga barn!

Skall kika vidare på din blogg. Halloween-apelsinerna var roliga! Något föt fredagsmyset!

Må så gott/Caroline

Petra C sa...

Jo, de är ju så stolta när de lyckats göra något sånt där. Det går nästan inte att bli "arg" och säga "ajabaja". :)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Det är otroligt vad mycket de små liven lär sig på ETT år.

Min lilla har fullständig koll på vad man gör med ett läppglans, ett skohorn och andra "vardagsprylar". Jag kommer inte ihåg att de andra barnen var så här duktiga... ;)

Ja du, nog skulle man helst vara föräldraledig tills barnen börjar skolan, och en tid därefter också. Jag njuter både av att vara hemma med den lilla men också av att kunna vara hemma när skolpojken ramlar in vid 13:00 och är vrålhungrig. Det är lätt för mig att "arbetsvägra" eftersom jag har ett bra extrajobb och dessutom saknar en fast anställning. (Blev uppsagd för nå't år sedan... grrrr)

Men du får se till att vara långledig under julen. Risken är bara att du kanske också vill arbetsvägra efter den ledigheten...

Kram!