fredag 23 februari 2024

Smaken är som baken...

Under kategorin vardagsbetraktelser kan jag inte låta bli att fundera på varför så många människor blivit upprörda över att det kända chokladmärket bytt utseende på sina chokladkakeförpackningar. Hur i hela fridens namn kan det röra upp så många känslor?? Jag hade kunnat förstå om de ändrat på smaken, dvs innehållet, men layouten på förpackningen?? Och då är jag ändå en sucker för snygga förpackningar. Men jag kanske reagerar för att jag tycker den nya layouten är snygg.

Förresten, kategori vardagsbetraktelser? Borde snarare vara kategoi i-landsproblem. 


2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Det var nytt för mig. Jag fick läsa på lite.
Här:
https://www.resume.se/kommunikation/varumarke/marabous-chokladkakor-far-ny-design-efter-tva-ars-arbete/

Matilda sa...

Oj, ja detta hade gått mig förbi med. Och inte något jag känner mig särskilt upprörd över. Men för vissa är stabilitet någon form av trygghet. Eller så är det ett sätt att få ur sig andra frustrationer...