torsdag 3 augusti 2023

Home away from home - semesterkök

Jag är inte redo att släppa Italien än, så här kommer lite fler bilder. Så mysigt att hyra eget boende istället för att hyra hotellrum och hålla tiden för frukost och jaga stolstolar vid poolen tillsammans med andra turister. Eget boende, eget kök och egen pool, alldeles ljuvligt.  Det blir ett home away from home. 






Jag som äter extremt spartansk frukost hemma till vardags älskar att duka upp till frukost när vi bor så här. Färskt bröd och färska croissanter. Mums! 






Första morgonen åt alla frukost samtidigt, resterande morgnar åt man när man vaknade och när man var hungrig. Nåt jag njuter av att äta när jag är utomlands är fruktyoghurtar. De smakar mycket bättre än hemma. Kanske för att jag brukar välja körsbärssmak och det finns inte hemma. 






Kaffe är alltid gott. Även om man måste göra snabbkaffevariant. 






Vatten, vattenmelon, nektariner och chips. Bästa mellisen i värmen!






Så gott med enkel lunch i skuggan. Lite kallskuret, lite frukt och lite grönsaker. Och ett gott bröd. 
 







Längtar tillbaka och blir hungrig när jag ser bilderna.






Apropå frukt så fanns det ett litet plommonträd i trädgården. Solmogna plommon, plockade direkt från trädet, inte dumt alls. 






Paus i skuggan.






Vad äter man när man är i Italien? Pasta så klart!






Hemlagat i all ära, men man måste ju även testa "the real stuff", så några kvällar begav vi oss ut för att testa de lokala restaurangerna. Det tar vi i ett eget inlägg. 



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Så härligt med en Italien-resa!
Trevlig helg.