måndag 6 juni 2022

En skånsk variant av Chelsea Flower Show

 





I helgen har det varit trädgårdsmässa i grannstaden. Jag är glad att jag hade möjlighet att ta mig dit redan i fredags, innan temperaturen steg till sommarvärme, som den gjorde resten av helgen. 

Malmö Garden Show arrangeras av Malmö stads fastighets- och gatukontor på Mölleplatsen och Slottsträdgården. Första året var 2011, och om det inte kommit en pandemi emellan hade det varit ett återkommande event, vartannat år. Nu var det senast 2018. 

Det var svårt att föreviga på bild eftersom det var galet mycket folk, redan i fredags. Men låt oss titta på vad jag lyckades fånga med min mobilkamera.













Utställningsträdgårdar, i år på temat balkong, växter till försäljning och ett stort område fullt med foodtrucks.






Champinjoner marinerade i Guiness och sen friterade. Mums från en irländsk food truck.








Just det här inspirerade mig allra mest. Ser ni vad?






Rabarberna!!


Förresten, jag råkade nästan missa lite kändisspotting. Stannade framför ett stånd med växter och piff och plötsligt surrade det runt mig, en massa tanter som blev lite fnissiga. Vände mig om och såg att jag visst stod alldeles bredvid Karl-Fredrik från Eklaholm. Funderade en liten stund om jag skulle fråga om jag fick ta en selfie till mamma, som är stor Karl-Fredrik-fantast, men jag lät bli. 






Nåt som jag inte kunde låta bli, var de här. Ett betongansikte fick följa med hem. 






Och fick plats här. 



Inga kommentarer: