onsdag 16 september 2020

Pinsamt uppvaknande

Ibland får man oväntat uppvaknande. Eller rent utav pinsamt sådant. Undrar om det imorse var jag som fick det, eller de hantverkare som stod utanför dörren och väntade på att jag skulle släppa in dem för avläsning av fjärrvärmemätare. Fast vakna var de nog redan, eftersom de var ute i tjänsteärende. 


Vad hände, undrar ni? Jo, jag öppnade i pyjamas med håret på ända och med förvånad blick, för jag hade helt glömt bort att de skulle komma. Och inte nog med det, jag släppte in dem i ett grovkök som krävde lite panikröjning för att de skulle kunna komma åt skåpet där mätaren står... 




Jisses... 


Jag tröstar mig med att de som jobbar med sånt här säkert är vana vid att möta folk i pyjamas. Och kanske (förhoppningsvis) se värre röra än den de såg i vårt grovkök imorse...



Inga kommentarer: