torsdag 28 maj 2020

Vardagsbetraktelse, II






Så här glad såg jag inte ut igår, kan jag lova, när jag var och storhandlade i mataffären. Shopping till oss själva och shopping till pensionärer i karantän. Då blir det en del. Jag var trött, hungrig, irriterad och hade huvudvärk. Ingen bra kombo när man ska handla, jag vet. Men måste man, så måste man. 


Jag scannade mina varor - älskar självscanning och slippa stå i kassakö - och fyllde kundvagnen. Det var som tetrisspel på hög nivå, jag fick knö in varorna så de fick plats. 


Vad tror ni händer när jag sätter tillbaka scanningmojängen och ska trycka in min betalning? Fast i kontroll så klart. Och ingen sån där då en expedit kommer och scannar fyra, fem varor ur min shopping. Nej, naturligtvis full scanning! Alla varor. 




Känslan just då. 


Bara till att plocka upp allt, vara efter vara, från min välpackade kundvagn. Jag hade visst handlat så mycket att jag fyllde bägge kassabanden... 



Shoppingrundan dörr till dörr tog två timmar. 


Är det nu det är läge att börja handla online...?



Inga kommentarer: