måndag 11 maj 2020

Helgen i bild






Låt oss tömma mobilkameran och titta på lite bilder från helgen. Ett av mina galna projekt. Ett litet växthus som jag fyndade förra - eller kanske förrförra? - året och som jag haft för avsikt att måla svart, men inte fått tummarna loss till. Det syns väl ganska tydligt på rutorna att det stått utomhus och inte längre är superfräscht? Men jag monterade ner rutorna och gav mig på målning. Inte det helt lättaste visade det sig. Förvisso lätt för att det inte fanns några rutor i, men färgen ville inte riktigt fästa. Nu har jag målat två lager och inte hunnit kolla hur läget är idag. Kanske behöver jag måla ytterligare nåt varv. Kanske får jag skrota projektet för att resultatet inte blev så bra. Vi får se. 






Det här var ett annat av helgens projekt. Det blev mycket bra, kan jag intyga. Foccaccia med sparris, zucchini och mozzarella. Och bästa sommarkryddan, färsk rosmarin.






Lite paus mellan alla projekten. Det var 22 grader varmt igår! Värsta högsommardagen. Lovely!


Ni ser att tvättmaskinen gick  varm i helgen. Älskar att torka tvätt utomhus. Ska bara bli bättre på att ta in tvätten på kvällen, så den inte hänger kvar över natten... 






Ett annat av helgens projekt, kopplat till tvätt. Jag brukar normalt stryka framför tvn, men det är inte dumt att stryka utomhus. Så kan man passa på att få lite färg på benen, om man står i solen iklädd shorts...






Färg var ordet. Jamen ni ser, färgen täcker inte jättebra. Ser ut som jag medvetet gjort den shabby chic... Shabby, skulle jag vilja säga. Not so very chic. Förresten, den där handen behöver nog lite solsken... 






Tillbaka till foccaccian. Precis innan den gick in i ugnen.






Och precis efter den tagits ut ur ugnen. 






Sååå gott! 






Det var även den här pastan, som jag svängde ihop på skafferirens. Färsk pasta, sparris, vitlök, pinjenötter, chiliflakes och parmesan. Snabbmat! 


Och snabbt gick även helgen... 




Inga kommentarer: