lördag 4 maj 2019

Säkraste vårtecknet - mitt i hagelskuren





Ibland är sker det lustiga sammanträffanden. Häromdagen satt jag i bilen på väg hem och funderade på om det inte var hög tid att plantera rabarber i trädgården. Maken äääälskar rabarber och ja, jag är inte den som säger nej till en god rabarberpaj. Inte sonen heller. Loppan föredrar, kanske inte oväntat, chokladkladdkaka. Hon skulle kunna leva enbart på chokladkladdkaka. 



Men vad var det med det lustiga sammanträffandet? Jo, jag hann knappt stiga ur bilen på uppfarten så stod grannen där och undrade om jag var sugen på rabarber! Deras plantor var skördemogna och de gillar inte själv rabarber. Men alltså, jag hittar inte på, jag hade verkligen precis suttit och tänkt på rabarber när hon kommer och erbjuder mig rabarber! Scary. Men tacknämligt. Extremt tacknämligt att ha en granne med trädgården full av godsaker som de själv inte äter. Minns ni i somras när jag var där inne titt som tätt och plockade krusbär, hallon, björnbär och vinbär? Snacka om närodlat!



Men jag kommer nog själv av plantera lite rabarber i vår trädgård. Och jordgubbar har jag ju redan planterat. Hoppas de överlever, för i skrivande stund vräker det ner hagel här! 






Igår var fredagsefterrätten alltså given. Rabarberpaj. Gjord på favoritreceptet, som du hittar HÄR. 






Säkraste vårtecknet! Första rabarberpajen!




Inga kommentarer: