måndag 20 maj 2019

Med öra för vinst





Följde ni mellorysaren i lördags? Jisses, jag har fortfarande inte hämtat mig. Från spänningen eller från att tillbringat så många timmar framför TVn, kämpandes mot sömnen. För stundtals var det ett sömnpiller. Och en del ögonbrynshöjare. Jag råkade somna när Madonna uppträdde, men har sett det i efterhand. Och förundrats. Jag tyckte inte alls att hon "tog publiken med storm". Inte mig i alla fall. Jag tyckte att hon tappat lite... sångmässigt kändes hon inte på topp. Men, vem är jag att uttala mig, jag kan själv inte sjunga! 



En som de senaste åren haft absolut noll intresse för mello överraskade mig också rejält i lördags. När han kom förbi TVn som hastigast under en snabbrepris, och sa,  efter att han hört några sekunder av bidraget från Nederländerna; "Där har ni vinnaren!" Eh... hur kunde han gissa så rätt?! För jag är fullt och fast övertygad om att han hade noll koll på att just det bidraget var segertippat. 



Men visst, är man uppfödd i en familj där mello är en given TV-underhållning varje vår, med en mamma som tvingat en med på livesändningar från det man var 6 år tills man tvärvägrade fem år senare, och med en lillasyster som dagen efter varje mello kan sjunga samtliga låtar och som sjunger dem hela hela tiden, så är det kanske inte så konstigt att man kan identifiera en blivande mellovinnarlåt. 



My boy. 💙



Inga kommentarer: