måndag 20 maj 2019

Matsmart?





Rensade kylskåpet. Nej, det är inte mitt kök på bilden! Det tillhör Leila och jag hittade bilden på pinterest.com



Jag rensade som sagt kylskåpet. Och kan konstatera att vi skulle kunna leva på följande meny, varje dag, flera veckor på rad...


Kokt potatis
Stekt potatis
Potatismos
Potatisgratäng


You name it. Allt som innehåller potatis. För det har vi väääldigt mycket av.



Löksoppa.



Kräver en hel del lök. Och det har jag.



Morotskaka
Morotskaka
Morotskaka
Morotskaka
Morotskaka



Jamen? Vad annars gör man av morötter?! Om man har mängder av dem. Godaste formen att äta morötter i ju!



För att inte ledsna på morotskaka skulle vi kunna variera med Key Lime paj. Det enda recept jag kan tänka på som innehåller lime. Jag har en hel drös limefrukter i kylen.



Och så skulle vi kunna krydda både potatis, löksoppa, morötter och limekakor med parmesanost. Varifrån kommer alla småpåsar med riven parmesanost som jag hittar i min kyl?? 



Men alltså, EN morotskaka skulle jag kunna göra... Baraföratt... Morötter är ju nyttigt! Hrm... 




Inga kommentarer: