tisdag 27 november 2018

Let it go!!



(googlad bild, bildkälla okänd)



Frost. Låt oss prata om frost. Väder-frost alltså, inte filmen Frost. Inatt var det frost för första gången i vinter på mina breddgrader. Och jisses vad det satt hårt! Först hade jag svårt att ta mig in i bilen för att dörrarna frusit fast och sen tog det en evighet att skrapa bort frosten från rutorna. Men innan jag kunde göra det fick jag göra världens akrobatikövning för att ta mig in i bilen och fram till förarsätet. Det gick nämligen efter en stunds dragande i bildörren (förlåt maken) bara att öppna ena bakdörren. Och jisses, det var verkligen världens akrobatikutmaning att klättra fram till framsätet, sätta igång värmen och vänta på att det gick att öppna dörren vid förarsidan, så jag kunde gå ut igen och skrapa rutorna.





Jag. Gillar. Inte. Vinter. 



Åtminstone inte kalla vintermorgnar när jag ska ta mig in i bilen. Men tackålov var tåget jag skulle ta (jag kör till stationen) försenat, så jag slapp stå och frysa och vänta på perrongen och jag blev inte jättesen. 




Inga kommentarer: