måndag 5 november 2018

Filmtips: Bohemian Rhapsody





Igår kröp vi in i biomörkret och kollade på en film jag sett fram emot. 








Och besviken blev jag inte. Verkligen inte. Häftigt att se bakgrunden till alla de där odödliga låtarna som vi skrålat till i bilen under våra Frankrike- och Italienresor, Och vilken nostalgitripp att förflyttas tillbaka till sitt tonåriga jag som den 13 juli 1985 satt i tv-fåtöljen och storögt följde Live Aid-konserterna i London och Philadelphia. Vill minnas att jag tyckte det var stort där och då, nu fick det en helt annan dimension när man fick se vad som låg bakom just Queens uppträdande på Wembley. 



Googlade och hittade den HÄR dokumentären om hur Rami Malek förberedde sig för att spela Freddy Mercuri. 


Nu måste jag fortsätta googla dokumentärer om Queen. Och fortsätta spela Queenklassiker på hög volym i bilen. Och hemma.


Och filmen? Se den! 



Inga kommentarer: