lördag 15 september 2018

Fyrtal i damer och mängder av churros


Minns ni filmerna med kvinnligt fokus som jag har på min höstlista att beta av? En dem har jag lyckats se än så länge. Domaren. Helt ok. Inte en av de bästa filmer jag sett, men helt ok. Och inredningen? Toppar absolut inte min absoluta favoritfilm när det gäller inredningsinspiration, men visst var det inspirerande. 


Idag har jag sett en annan film med kvinnligt tema. Det är Kulturnatt i grannstaden och på eftermiddagen var vi och såg en film. Och köpte en drös churros med hem till barnen... 


Filmen?






Nothing like a Dame med fyra brittiska filmlegender; Dame Judy Dench, Dame Maggie Smith, Dame Eileen Atkins och Dame Joan Plowright






Fyra supercharmiga små tanter. Eller nej, fyra tjejer i äldre förpackning. Mysigt att höra dem berätta om sina liv och sina karriärer, helt privat. Skvallra, skämta och minnas.






Judy Dench och Maggie Smith. Känner man ju igen från Bondfilmer och Downton Abbey.






Men de här två damerna måste jag nog googla lite på.


Churrosen?






Jo den gjorde också succé.



Inga kommentarer: