söndag 9 april 2017

Påsk och sommar



Oj oj oj, vilken helg vi haft! Med snudd på sommarvärme. Utemöblerna kom på plats och påskpyntet plockades fram ur sina gömmor. 



Vi börjar med påskpyntet, trädgårdsbilderna spar vi till en annan dag.








Jag fick så klart hjälp att inventera påsklådan.








Det har blivit en pyssel genom åren. Tur att det inte pysslas lika mycket nu för tiden... 








För visst har jag sparat.









För inte kan man väl kasta sånt här fint pyssel?








Fast jag har visst varit lite dålig på att märka vem av barnen som gjort vad och när...




 




Men Loppan minns och kan berätta om allt pyssel hon gjort.









Just de här två pysslen minns jag att sonen gjorde. Det översta tillsammans med mig och det understa på dagis.









Den understa av de här två står det Loppans namn på, med bokstäverna lite huller om buller så det är nog ett av hennes allra första pyssel.








Medan jag gjorde iordning ett ris till sonens rum, sprang Loppan iväg med famnen full av pynt för att pynta sitt eget rum.








Klara påskfärger i barnens rum, i resten av huset blir det lite lugnare pynt.



Fast jag kan ha gått loss rejält med påskpynt i ett träd i trädgården...




Inga kommentarer: