söndag 3 juli 2016

Tusen trädgårdar och tusen idéer



Idag har mängder av trädgårdar över hela landet hållit öppet hus och visat upp sina fantastiska trädgårdar för allmänheten. Tusen Trädgårdar heter evenemanget. Du kan läsa mer om det här.







Nu hann vi inte besöka tusen trädgårdar, vi hann bara med två, för vi hade andra planer för dagen, men jag kan väl säga så här: Vi besökte Tusen Trädgårdar-evenemanget och jag åkte därifrån med tusen trädgårdsprojektsidéer.



Tyvärr blev jag så tagen av trädgårdarna vi besökte att jag helt missade att plocka fram kameran. Det hade i och för sig varit ganska lönlöst ändå, eftersom det var ganska mycket folk i trädgårdarna så det hade varit svårt att fånga trädgård utan en massa trädgårdsentusiaster på bild.



Men jag kan ju länka till trädgårdarna jag besökte. Anna bloggar här och instagrammar här. Maria bloggar här och instagrammar här.



Bilderna nedan jag lånat härifrån.










Marias trädgård











Annas trädgård




Hur fina bilderna ovan än är, och de är ljuvliga, så gör de inte trädgårdarna rättvisa. Det var sååååå himla mycket finare i verkligheten! Hur omöjligt det än låter.



Nästa år ska jag sätta av tid att besöka fler trädgårdar. Och fram tills dess hoppas jag få till några av de tusen idéer jag fick till min egen trädgård...




Inga kommentarer: