söndag 15 juni 2014

Tjejdag på stranden

Så fortsatte vi sommarlovet med somriga aktiviteter. Imorse vaknade vi till kanonfint väder och det fanns bara ett alternativ på lämpliga aktiviteter. Åka till stranden. Såvida man inte frågar sonen då förståss, för enligt honom är skejtparken Alternativet med stort A. Så dit åkte han. Och maken åkte till jobb för att ta igen förlorad tid pga Förkylningen från Helvetet. 




Men Loppan och jag, vi tog en tjejdag på stranden.




Det är väl lustigt det där med att fotografera. Jag tycker att jag anstränger mig när jag tar foton att verkligen kolla allt som finns i bakgrunden, att rikta kameran åt rätt håll, flytta den en centimeter för att få en bra bild etc. Och ibland blir det ändå tokigt. Man får med sin egen skugga till exempel. Eller det dyker upp nån okänd person i bakgrunden. Eller så blir det så här. Alltså den där måsen såg jag bara inte. Men hur käck var inte den just där på bilden?

Mindre käck i verkligheten dock, för det var väldigt vad orädda - och hungriga - måsarna var på stranden idag. De nästan attackerade strandsällskap som satt och åt. Tur att vi hade minimal matsäck med oss den här gången...




Men det fanns några andra djur som störde lite. Såna här.
Helt ofarliga, men lite läskiga. Tyckte Loppan som var jättebadsugen men vägrade när hon såg mängden maneter i vattnet.




Men man behöver ju inte bada, man kan ju hitta annat att roa sig med på stranden. 




Och så kan man ju bara vara. Piffig och så. 


Inga kommentarer: