måndag 30 juni 2014

Gunga på äldre dar



Häromdagen väcktes jag till skönsång och presenter och sånt här smarrigt.
Ett år äldre. Tycker det går fortare och fortare mellan födelsedagarna. Märkligt.

På kvällen, efter att vi firat med restaurangbesök såg det ut så här i trädgården:




Maken höll på att montera min födelsedagspresent.




Som jag längtat.





Börjar det synas vad det är?







Ta daaaa! Jag ska få gunga på äldre dar!
I en hammock!

Lyckan är stor, jag har önskat mig en hammock ända sen jag var i Loppans ålder och besökte min morfars bror och fick gunga i hans hammock.

Just den här hammocken ser inte riktigt likadan ut som den som stod i Gunnars trädgård, blommig och färgglad, men just den här passar alldeles perfekt i vår lilla trädgård.
Utan blommor och i svart, precis som resten av våra trädgårdsmöbler.

Och vi varit oroliga att den skulle upplevas som ett stort åbäke. Den smälter in ganska fint, eller hur?

Gunga i en hammock...


Inga kommentarer: