fredag 10 augusti 2012

Fredagsmys

Himlen blev alldeles mörk vid tretiden idag och sen
kom regnet. Det blev till att tända ljus i
hela huset. Vi kurar inomhus med OS på tvn.

Efter många veckors sommarlov/semester/ledighet har jag blivit dagvill. Eller rättare sagt, det blev jag ganska fort. Så himla skönt att inte ha klockslag och veckodagar i kroppen. Att verkligen inte "känna" vilken dag det är. Att det är fredag idag hade nästan gått mig helt förbi om inte dottern precis sjungit " nu e de slut på veckan, de e dags för fredagsmyyyyyys". Tur att nån i familjen har koll.

Så fredag! fredag! fredag! Lasagnen som jag lagade för nån timme sen är uppäten och det blev inte en endaste smula över. Ibland får man till det. Vilken tur att jag valde att laga lasagne och inte pannbiff som jag först tänkt laga...

2 kommentarer:

Anna sa...

du har så fint hemma!
härligt med fredagsmys!

Editor sa...

Då är man verkligen ledig.