tisdag 16 mars 2010

Bestämd smak för rosa lila

Skor är en passion för samtliga medlemmar i den här familjen. Det har vi redan konstaterat. Bestämd vilja är nog också ett familjedrag. I eftermiddags var det 2,5 åriga dottern som kombinerade de båda.

När hon kom hem från dagis deklarerade hon bestämt att hon ville "Se på skor! Jag ska söpa stövlar! Lila! Med Hello Kitty!"

Och när vi ändå är inne på färgtemat, så kan jag berätta att dotterns passion för rosa lila nu även gäller mat. Rosa glass. Rosa kakor. Till exempel.

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Samma här! Oväntat, va...?

"Jag vill ha den rosa, lila. Den vill jag ha."

Och den där Hello Kitty-hysterin gäller här också, för båda tjejerna. Det är bara att gilla läget, och det gör jag när det gäller allt förutom kampen om de rosa muggarna när man ska dricka något. DEN kampen är hemsk...

Kram!

Annelie Johnsson sa...

Ha ha, här är det spiderman hysteri... Fast lila är tro det eller e sonens favoritfärg, men det beror nog mest på hans traditionellt trista mamma, som inte köper så värst mkt lila till honom...

Kram!!

Limetwig sa...

Alla flickors dröm...rosa stövlar med kitty! Här är en till! Inte jag alltså utan dottern:)
Så fint sonen har det på sitt rum!
Ha det bäst! Åse

milla sa...

Ja, här har vi haft hysterisk disneyprinsess längtan och pippi långstrump när dottern var liten...Kram på er...& vänta ni bara, skratt, sen kommer Chanel, Dior, YvesSl, Jimmy Choo mfl att invadera hemmet( i alla fall drömmar om)Kram. Milla