Varje år när det är studentveckor brukar jag ha ett extra observant öga på vädret och jag brukar tänka "oj så synd om alla studentfamiljer" när det regnar. Nu har vi själv varit en sån familj. För visst regnade det. Under två studentveckor regnade det EN enda dag. Just den dagen dottern tog studenten.
Var det synd om oss? Njae, det kanske det var, men studentskan var nöjd, familjen var nöjd och alla gäster var nöjda. Trots vi aldrig fick sitta i det där tältet vi slog upp några dagar i förväg...
Men vad var sannolikheten att skyfallet upphörde precis när studentflaken parkerade och det blev uppehåll så hon kunde ta sig hem i nercabbad bil? Magiskt!
Nu har jag åttatusen bilder att gå igenom och sortera, här kommer ett litet urval.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar