måndag 4 juli 2022

Ett liten örtodling bredvid soffan


Färska örter är väl härligt att använda i matlagningen. Jag brukar odla i trädgården på sommaren, men jag har nog alltid trott att vi förbrukat mycket mer än vi verkligen gör, för det har liksom aldrig varit nån direkt förbrukning. Jag odlar och det växer så det knakar alternativt vissnar/torkar/blommar över. Utan att jag hinner använda örterna.






I år har jag gjort en betydligt mindre örtodling. Och kanske lite originellt planterad och placerad? Jag klädde en platsförvaringslåda som jag köpte för knappt några pengar alls, på ÖoB, tror jag. Sen fyllde jag den med jord och tryckte ner mina plantor! Tadaaa! Lagom tillräckligt. Sprang på ett litet plåtbord från Ikea på loppis och som jag tänkte ha som litet sidebord i trädgården. Men så råkade jag se att bordsskivan och lådan som jag planterat örterna i var nästan exakt lika stora. 

Så nu har jag ett litet örtbord istället. Och får sätta min kaffekopp nån annanstans. 



Inga kommentarer: