tisdag 21 september 2021

20 år sen

 



För lite mer än en vecka sen var det tjugo år sen terrorattentaten som vi nu benämner nine-eleven hände i New York. Många delade med sig vad de mindes att de gjorde när de nåddes av den ofattbara nyheten, då den 11 september 2011. Jag minns exakt vad jag gjorde. 


Jag hade klipptid på eftermiddagen och skulle rusa iväg från jobb för att hinna med bussen. Stängde ner jobbdatorn men såg att maken hade skrivit ett mail till mig. Eftersom han sällan mailade min jobbmailadress var jag så klart tvungen att läsa, även om jag var stressad och behövde rusa iväg. "Två flygplan har flugit in i World Trade center i New York" stod det i hans mail. Inget annat. Minns att jag blev lite irriterad, tänkte att varför i hela fridens namn skickade han mail med en gåta! Ja jag trodde det var en gåta..! Tänkte inte mer på det, stängde ner jobbdatorn och rusade vidare. I foajén på kontoret jag jobbade då hade vi tv-skärmar som visade nyheter. Runt alla tv-skärmar stod mina kollegor, alldeles stumma med hakorna nere. Stannade till och såg de hemska bilderna. 


Skänker en varm tanke till alla som berördes. Direkt eller indirekt. 💓



Inga kommentarer: