onsdag 20 juni 2018

Sommarklädd och fundersam






Bjuder på en hissbild från tidigare idag, när jag smet iväg en liten stund på eftermiddagen för att köpa en burk cola zero i fiket på nedanvåningen i huset där jag jobbar på sjätte våningen. 


Ibland funderar jag på hur folk tänker. När de kommunicerar. Idag var en sån dag. Igen. Och det är kopplat till bilden från hissen. 


Jo, för när jag kom in på kontoret imorse möttes jag av följande kommentar: 


"Värst vad du var sommarklädd idag!" 


Seriöst. Vad säger man om en sån kommentar? Svarar man? Låtsas som ingenting? Vad vill man egentligen ha sagt när man säger så? Det är väl ingen komplimang direkt? Eller?


Om jag nu hade tyckt att någon var sommarklädd och jag känt att jag var tvungen att kommentera så hade jag nog sagt nåt i stil med "Vad fin du är idag! Så härligt somrig!" 


Men men. Sån är jag. Väldigt sommarklädd.



Inga kommentarer: