måndag 5 februari 2018

Jättegod jättecookie






Minns ni jättecookien jag såg fram emot att baka i helgen? Som hela familjen sett fram emot. I fredags bakade jag. Och det var sannerligen en jättecookie. En JÄTTEcookie. 







Jag vet inte om ni kan se här hur stor kakan var innan jag satte in den i ugnen. Stor som en normal tårtbotten, typ.








Och så här såg den ut när den var klar. I storlek som en pizza. 



Vet inte det var meningen att den skulle ha vanlig cookie-konsistens, men min cookie var mer åt kladdkakehållet. Och. Det. Var. Alldeles. Ljuvligt. Gott. Som att äta ljummen cookiedough, ungefär. Med vaniljglass. 



Herreminje, ni skulle hört åt oja oss när vi åt den. Och alla fyrade var rörande överens om att detta numera är godare än den där chokladkladdkakan som barnen alltid önskar sig. This is THE cake. Numera. 



Receptet? Det hittar du HÄR (<--klicka). 




Inga kommentarer: