söndag 23 mars 2014

Kalasförbereda

Jag gillar att förbereda kalas. Att fundera ut vad jag ska bjuda på och hur jag ska duka. Jag skriver listor och bockar av. Vad jag ska göra dagen före, och vad jag ska göra på själva dagen.




Jag tror jag har en dotter som fått det i arv. Glädjen i att förbereda. Och i att kalasa. Det gillar hon skarpt. 

I lördags hade vi kalas. Och jag hade sällskap i förberedandet. På bilden ser det ut som att hon bockar av på en lista, men det är en servett hon viker. Hon är en hejare på att vika servetter. Listor har hon inte börjat med än. Men det kommer säkert.




Hittade de prickiga ballongerna i min kalaslådegömma och har tyvärr glömt var jag köpt dem. Men jag gillar att de matchar den prickiga duken. Och allt annat i rummet också ser jag. Åtminstone färgmässigt.




Jodå, även i köket.
Inte särskilt färgglatt där heller.




Inte förrän det var dags för tårta!

Då kan man inte få nog av färger, tycker jag. Älskar mina prickiga tallrikar från Lagerhaus. Alldeles perfekta som tårtfat.




Och precis som förra helgen blev det favoriterna. Citronkladdkaka och chokladkladdkaka.




Nästa gång gör jag dubbelt så många, åtminstone av citronkladdkakan, för jisses vilken strykande åtgång det var på den!



Inga kommentarer: