söndag 17 april 2011

Lördagsplaner och söndagsgöra

Bästa sättet att tillfälligt tappa aptiten: städa kylskåpet och rensa ur halvfulla gamla syltburkar, senapsburkar och annat som passerat bäst-före-datum. Örk! Och ändå tycker jag att jag rensar ut så ofta. Men gud så skönt när det är gjort.
Det räckte inte med lördagsstädning. Jag har fortsatt idag. X antal maskiner tvätt tvättade. Två badrum utrensade och städade. Ett kylskåp utrensat och städat. Plus några växter planterade i trädgården. Än är dagen inte slut. Jag hinner nog lite till. Sen är jag redo för helg. Va? Är helgen redan över? Jag som bara skurat och fejat...

Tur att påsken står för dörren.

(Bilder googlade på nätet. Bildkällor okända)

UPDATE: I rättvisans namn måste jag nämna att carporten under helgen blivit röjd från en massa bråte. Fast det var inte jag som gjorde det.

Inga kommentarer: