måndag 25 oktober 2010

Framförhållning. Förberedelse. Förnekelse.



Var en sväng på Ikea idag. Oj så mycket fint! Men jag motstod frestelsen . Förbrukningsvaror räknas väl inte? Och inte heller nyttoprylar, eller hur? Men oj vad frestad jag blev. På julavdelningen och på köksavdelningen.





Men nu har jag i alla fall förberett mig inför advent och köpt blockljus. Ifjol var jag försent ute och det var stört omöjligt att hitta vita blockljus runt advent. Inte bara på Ikea, det var slutsålt överallt.

Randigt julpapper blev det. Det får inte bli fler julklappar än den här rullen räcker till. Fast den är på femton meter...




De här glasen ser ut att vara från barnavdelningen, men de saluförs som värmetåliga snapsglas på köksavdelningen. Jag tänker glögg. 30 kronor för ett dussin. Som hittat, eller hur? De fick följa med hem. Och ett sånt här. Till mina fyra blockljus. Till advent.


De här och den här och dessa och denna frestade mig. Och en massa annat. Men det fick stanna kvar i butiken. En sån och en sån skriver jag upp på min önskelista.


På Ica Maxi finns förresten den här;








180 julrecept signerade Monika Ahlberg. Lär väl räcka hela julen... Förresten, många säger att det är två månader till jul. Inte för mig. Då är ju julen över! Om en månad, nästan, börjar julen! Till advent! Nu förbereder vi bara. Lite. Att längta väntar jag med. Ett tag till. Tids nog. Nog pratat.




Inga kommentarer: