fredag 25 september 2009

Nu blir det andra bullar!

Ibland blir det fel. Eller lite tokigt. Beställde brytbröd till Lillans 2-årskalas. Beställde utan att ha sett brödet och hade en föreställning om hur brödet såg ut. Fick en chock när jag kom och hämtade bröden tidigare i eftermiddags. Det. Var. Stora. Bröd. Ja, jisses, bröd till ett helt regemente, och lite till.

Funderade allvarligt en stund efter kalaset om jag skulle skicka ut sonen i grannskapet på lördagmorgonen och sälja frukostbröd. Sansade mig och skickade istället iväg maken på fredagkvällen för att skänka bröd till närmaste grannarna.

Och ändå har vi bröd så vi klarar oss ett par helger framåt.

(Brödet på bilden har inget med historien att göra. Bilden har jag lånat på Dansukker.com)

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ljuvligt. I flera år köpte vi ett gigantiskt brytbröd ifrån ett ungerskt bageri i Malmö. Mums!

Host Host Host

Anonym sa...

Nu är jag här igen..ny adress igen kram milla:D