tisdag 22 september 2009

Min pappa är polis?

Dottern är just nu inne i en väldigt mammig period. Det är "Min Mamma! Min Mamma!" hela tiden. En mammaräknare hade slagit i taket.

Igår berättade personalen på dagis en söt historia apropå "Min Mamma!"-ropen. Småttingarna sover middag i vagnar under ett tak ute på dagisgården. Dottern ligger i sin vagn och börjar ropa "Min Mamma! Min Mamma"! Plötsligt hör personalen hur småttingarna i fyra vagnar på rad omväxlande ligger och ropar "Min Mamma! Min Mamma!" Den ena överträffar den andra.

Erik, Liv, Mollie och min lilla loppa ligger alltså nedbäddade på rad i varsin vagn på dagisgården och alla ropar "Min Mamma"!

Undrar om nästa steg är att bräcka varandra med vems pappa som är polis och vems pappa som är starkast? Haha!

1 kommentar:

Anonym sa...

..troligen, hi hi Kram Milla:D