torsdag 22 december 2022

Att vara analog, tidigt ute, sent på det eller bara glömsk

Jag tillhör den unika skara som fortfarande skickar pappersjulkort. (Jag läser tidningen i pappersformat också. Och min privata kalender är också i pappersformat). Jag tillhör även den skara som tycker om att vara förberedd och gärna göra saker i god tid. Som att köpa frimärken i god tid innan jag (i sista minuten fick tummarna loss) skulle skicka iväg julkorten. Att de kom iväg i sista minuten var för att jag inte kunde hitta var jag lagt frimärkena! Suck. Så typiskt mig. 

Men så iförrgår gav jag upp. Begav mig till affären för att köpa nya frimärken. Precis när jag tagit emot frimärkena, betalat och ska stoppa tillbaka mitt bankkort i plånboken... vad tror ni jag hittar? Jomenvisst, där i plånboken låg ju frimärkena! 



Så nu har jag dubbel uppsättning frimärken. Antingen kan jag välja att skicka iväg extra många julkort eller så är jag extreeeemt tidigt ute med att ha köpt frimärken inför nästa års julkortsutskick. 



Inga kommentarer: