tisdag 20 september 2016

Bananflugebotemedel


Gissar att jag inte är ensam om att ha köket fullt av små bananflugerackare just nu. Blä säger jag bara. Förmedlar ett tips jag hittade här på instagram. 


Sätt en liten skål med följande i vasken:



Nu hade jag varken äppelcidervinäger eller sirap, så jag testade med vitvinsvinäger och honung. Funkar det med. Men det är några envisa rackare, de små flugfäna.





Den här bilden har absolut ingenting med inlägget att göra. Men jag tänkte att det var en sötare bild än en bild på en bananfluga. Plus att den får symbolisera kompisen vi har besök av i trädgården ibland. Ursöt, men faktiskt också en liten rackare, eftersom den envisas med att gräva runt i trädgården. Undrar om den gräver ner hasselnötter från vår hasselbuske? Huvva, då kanske vi har trädgården full av hasselbuskar om några år... 

Under tiden hoppas jag dock slippa ha vasken full av bananflugor... 


(bilden har jag hittat på pinterest.com)



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Bra att det fungerade för dig också, även om det inte var ett särskilt exakt recept du fick :-)