lördag 27 juni 2015

Another year older...

 
 
 
Så är man ett år äldre. Men jag säger som Johnny Logan, What´s Another year...
 
Häromdagen fyllde jag alltså år. Och eftersom det var en vanlig jobbdag för mig och en sommarlovs-/semesterdag för resten av familjen så blev det inget firande på morgonen som vi brukar för mig. Jag tyckte det var synd om familjen att de skulle behöva stiga upp klockan fem på morgonen för att fira mig, så det tog vi på kvällen istället.
  
 
 
 
Och firad blev jag. Med överraskningar jag inte väntat mig. Men som så klart gjorde mig jätteglad. Inte minst över presenterna som barnen själv valt:
 
 
 
 
Kamera och smiley. Självklart!
 
 
Och så kalasade vi. Mitt i renoveringsröran - jo, det är fortfarande galet rörigt, vi är inte färdiga än. Men om man på bästa bloggvis riktar kameran rätt så ser man inte röran. 
 
 
 
 



 
 
 

 
 
Bara godsaker, ingen röra.
 
Men om jag vänder kameran då:
 
 
 
 
Ser ni? Öppningen ut mellan vardagsrum och hall igenplastad. Och där bakom, en hall med halvspacklade väggar och fullt med målarutrustning.
 
Men som sagt, man kan ju rikta blicken och kameran åt ett annat håll och förtränga för en stund. Och är det ens födelsedag så är det extra lätt.



Inga kommentarer: